Selasa, 25 Oktober 2016

Sujud Seorang Hamba

Assalamualaikum...

# Perkongsian dari aplikasi whatsapp

Gambar dari Google
Sujudlah sebagai seorang hamba, bukan seorang tuan.

Apa bezanya?

Sujud sebagai seorang hamba, apabila dia sujud hatinya berkata:

 “Ya Allah aku ini hamba-Mu yang lemah dan hina, aku memohon petunjuk dan hidayah dari-Mu, aku memohon hanya dari-Mu segala yang baik. Dan apa yang Engkau berikan padaku, itulah yang terbaik buatku, dan jika aku mendapat yang bukan aku inginkan, aku redha kerana aku tahu Kau punya rancangan yang lebih baik untukku.”

Sujud sebagai seorang tuan, apabila dia sujud hatinya berkata:

 “Ya Allah, aku ni dah banyak beribadah pada-Mu, dah letih dah buat kebaikan, tapi kenapa Kau tak bagi kesenangan? Ya Allah, aku mahu dengan ibadah ini, Kau berikanlah aku kesenangan dan ganjaran, berilah apa yang aku mahu ya Allah, sebab aku dah banyak ikut perintah-Mu maka perkenankanlah apa jua yang aku minta.”

Kita di tahap mana? 😢😢😢

Fikir-fikirkan dan selamat bermuhasabah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan