Khamis, 17 November 2016

Alhamdulillah... Tahniah Adik!

Assalamualaikum...


Adik dapat 3A 3B. Sebenarnya ibu dan ayah dah tahu terlebih dahulu melalui khidmat sms. Mula-mula terima mesej tu, ibu terkejut jugak... bukan jugak.... memang terkejut dan tak percaya. Ibu doa2 agar adik tak sedih... agar adik tak kecewa.... Ibu dan ayah redho, inilah yang ketentuan Allah yang tidak pernah salah.

Alhamdulillah... tahniah adik, atas keputusan UPSR yang adik terima tadi. Walaupun tak dapat straight As, adik tetap cemerlang di mata ayah dan ibu. Ibu tengok adik cool aje... so ibu pun cool. Tapi ke`cool'an ibu tu tak dapat bertahan lama bila ibu  lihat....
  • kawan-kawan adik yang dapat 6A menangis mensyukuri keputusan cemerlang yang mereka dapat... Ibu menangis sebab ibu tumpang bangga...
  • kawan-kawan adik yang lain menangis kekecewaan.... Ibu menyelami kekecewaan mereka...
Lebih menyedihkan bila ibu lihat cikgu adik menangis. Mungkin cikgu juga rasa kecewa, sedih dan terkejut dengan keputusan ini.

Ibu nak ucap terima kasih pada cikgu2 adik semua sebab menganggap anak2 ini seperti anak2 sendiri, menggalas amanah dengan penuh tanggungjawab, mendidik mereka dengan penuh dedikasi, membimbing mereka tanpa rasa jemu, menyayangi mereka seikhlas hati dan sabar dengan karenah mereka yang berwarna warni. Sebab itulah cikgu turut menangis bersama anak2 semua. Ya Allah, tersentuh sungguh hati ibu. InsyaaAllah.... saham akhirat buat cikgu-cikgu semua.

Cikgu yang sama mengajar kakak dulu
Terima kasih cikgu.... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan